Välkommen!

Välkommen!

söndag 31 januari 2010

En dag med...

återhämtning....


Nu e man på bättringsvägen av en hel helg kräka och torka... Hela familjen hamna i Vinter kräksjukan,utom Jonas... Han har fått nå släng av nå annat.. Vad e osäkert..Han har sovit hela fm. Vi får se om han vill ha nå mat sen.. Tänkte fixa lite thai mat kanske eller nå annat lätt..




Jag känner att jag inte e hundra i kroppen.. Har inte fått tillbaka energin riktigt.. men hur kan jag ha det om jag inte ätit nå fast sedan i fredags.. Jag har druckit en kopp te och två glas cola.. Imorse fick jag i mig en macka men jag kände av den direkt..

Detta köpte jag idag.. å för er som inte vet va det är så kan jag hjälpa er.. det e en luskamm. Den ska tydligen va suverän.. Skär bort gnetterna(äggen) från strået så man slipper sitta manuellt å göra det.. Tar även bort lössen. Dom ska tydligen sitta som berg har jag hört.. Det går löss på skolan.. Så det e bara att luskamma hemma...

Man hoppas ju att ALLA föräldrar kollar huvudet på sina barn så man slipper sitta å kamma varje dag i flera månader pga at några inte orkar..

Nu ska jag väcka Jonas å fixa lite mat..

Ha en underbar söndag nu...

Citat: Festina lente!

Puss Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar