Välkommen!

Välkommen!

lördag 9 januari 2010

Lördag....

En strålande vacker dag.. Solen lyser, himlen e blå..men varför är mitt hjärta sorgset då?!

Saknar egentid... My ligger å vilar just nu, Gabbi är å åker pulka med Esther, Jonas spelar in.. Funderar på att åka till mina svärisar.. Kanske Sanna kan klippa mig idag. Kan ju hoppas iallfall.
Började kolla lite vad jag använder för produkter hemma när jag spaár. Kom på att det e ju inte bara en grej. Brukar lägga en ansiktsmask oxå. men det tyckte jag var over kill att ta med. Jisses.. vart e jag påväg..ler

Men här är några iallafall.


IGÅR....


Min Jonas och min My. På den här bilden har My precis sagt pappa för första gången.. Så där e Jonas nådigt stolt..ler.. Mina älsklingar, 2 av tre är det.Den tredje ligger uppe å kollar film på sitt rum, innan dom somna sött.. Men va seg My är att få att somna.. hon lever om som en orkanvind i soffan innan hon finner ro att bara låta sömnen falla över henne. Hon KAN ju missa något;)

Tillbaka till idag...
Gabbi fick en "BOB" av granngubben igår. Den är ca 15 år gammal. Hans son hade haft den.Hon tyckte den va lite tråkig så hon ville att jag skulle måla nå. Men det va inte det lättaste. Men det blev nå litet iallfall.. Och rosa.. ler..
Efter att jonas kom hem från inspelningen hos grabbarna grus. Så gjorde han biffstroganoff. Men så gott de va. Fan va duktig han e på laga mat. Han e bäst.
Lite musik snack igen...
Vem som helst kan göra musik idag och lyckas.. Även om man e tondöv eller om inte kan skriva musik eller kan spela nå instrument. Många människor kan instrument, mixa och gör nästan vad som helst för att tjäna pengar. Men man måste ju jobba för att komma någonstanns. Visst man kan få allt serverat på silver fat men hur jävla roligt e det?!
Man gör det man kan å kan man inte så frågar man någon som kan. Man tar hjälp av andra om man inte kan.. Man frågar om man inte vet något å får svar på det. T ex Någon frågade mig om jag ens visste vad en skala va i ett tidigare inlägg.. För ca en månad sedan visste jag inte det, men så har jag nära å kära som kan. Och sen så håller Jonas på att lära mig spela gitarr, å då är det mycket snack om alla skalorna och mkt annat. Eftersom jag då frågar honom och han e snäll å har tålamodet med mig. Men en sak till.. Måste man kunna skalor för att kunna sjunga ???? eh, nej! det måste man inte.. Måste man kunna läsa för att kunna prata..eh, nej..
Nu ska jag återgå till min familj å mysa lite innan tjejerna ska göra kväller..
Citat: Dubium Sapientiae Initium!
Puss Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar