Välkommen!

Välkommen!

fredag 15 januari 2010

What a day..

it was yesterday.... and is today--
Det blev ganska mycket gjort men ändå inte.. Tog en långprommis på morgonen.. Hade träning i går.. i 3h.. Hmmm.. börjar ta sig sa mordbrännan..ler...

Det va riktigt skönt igår på träningen.. Skulle haft spinning men jag stog som reserv så det blev inget.. men för att jag kom så tidigt satte jag mig på motionscykeln å trampa som en vett vilding i ca 1h.. sen va det dags för ett Dansafro pass.. Det va första å sista gången jag gjorde det.. Men nu har jag provat.. Efter att ha dansat för Bella på uddans i Gävle så blir man bortskämd.. Det där va ingen Afrikans dans! Bella kan hon:)

Men det bli spinning för hela slanten.. Ska köra hårt men inte så jag tappar glöden å tröttnar..Men jag e inne i en så kallad kickstart.. Jag e på g.. å måste träna på fasta tider så jag lär kroppen.. Underbart!! Kanske jag vinner vadet;)

Vad hände mer igår........hmmmm.. måste återkomma om det.. tog det lugnt...Blev inte så mkt tid med baby igår..Men jag tok pussa på honom.. vi pratade lite igår.. sen va det natti natti..

Vi får se vad dagen har att erbjuda... Frukosten idag bestod av detta..

Vår lilla tjej My går efter möblerna nu... för fullt.. Hon har en stark personlighet och vilja.. Sen syns det på henne nu att hon är sååå medveten när det gäller vissa saker.. som AJ!AJ! Hon släpper ibland taget å testar sin förmåga att gå.. hon tar tre steg sen sätter hon sig.. Hon e så duktig..


Gabbi har bestämt sig för att hon vill börja på teater å balett.. Men hon spelar även fotboll... Hon har sagt att hon ska bli stooooor ... ler..När jag frågade va hon skulle bli när hon bli stor sa hon: Pizzabagare, Polis, Skådespelerska, delfinskötare, Lära sig spela gitarr å piano och bli stjärna(sångerska). Vilka drömmar hon har.. vi får börja sätta henne på lektioner. Får se vad hon tycker e kul å mindre kul.. jag ska hjälpa henne i den mån jag kan att förverkliga hennes drömmar men hon får jobba för det själv..











Måste bara skriva några rader om en tjej som inspirerar mig jätte mycket och som jag tycker är väldigt stark.. Alla har vi våra problem, fel å brister.. Alla har vi ett stort hjärta även om man kan visa att man inte har det.. Men hon är väldigt mån om att hjälpa andra och missar sig själv i det hela.. väldigt ofta tror jag. Hon heter Sanna.B mer skriver jag inte.. Besöker hennes blogg dagligen och älskar att läsa det hon skriver.. Hon Hjälper fler än hon vet bara att vara sig själv i sin blogg och skriva som hon känner.. Så länge hon och även andra är ärliga mot sig själv så kommer man oerhört långt med det. Det kanske inte visar sig nu men i längden vinner man på det. Tänkte lägga in en bild på denna vackra människa men vi låter bli..ler puss på dig!

Sen finns det dom som spelar falskspel och visar att dom e snälla, gulliga ,bryr sig om andra men i själva verket inte bryr sig ett skit utan bara om sig själva på ett veder värdigt sätt.. Alltså kliver över lik för att komma dit dom vill.spelar på andras känslor eller för att visa att jag kan minsan och ska minsan..Man kan ha bra självförtroende utan att klanka ner å såra andra! Eller man försöker få någons uppmärksamhet och ska visa vad den personen förlorat genom att göra sig snygg å sånt där när det blir istället blir ett desperat försök att visa att jag e minsann över dig. Man sätter sig i en position där istället människor tappar respekten för än och det blir motsatt effekt.. Och det e jätte bra om inte bättre med självinsikt, men tagga ner lite va.. Mmmm! Men jobbar man hårt för något man vill å drömmer om så kan jag hålla med om att... Att säga IN YOUR FACE! e rätt skönt.. Men man kan göra det på ett bra sätt med glimten i ögat.. Man vill ju inte verka alltför hämnd lysten!;)

Jag vet inte.. jag personligen har inte skrivit om mina värderingar och mina riktiga tankar här.. Men det kommer.. För att ni ska få en glimp om mig.. för det jag skrivit hittills är bara det jag tänker och tycker för tillfället.. Inte mina funderingar som rör sig i huvudet lite då å då.och ganska ofta..Kommer ju skriva mer om drömmar och förhoppningar.. men en sak i taget..


När jag hämtade Gabbi idag från skolan fick hon med sig kompisen Sofia.. Dom åkte lite snowracer och lekte som bara den.. Både inne å ute.. Gud, va jag älskar å höra deras funderingar kring saker å ting.. Satt å lyssna på när dom satt å pratade i Gabbis rum.. Jag kan bara le..hehe..
, nu blir det mys med tjejerna.. Sen när Sofia gått hem å Jonas kommit hem.. så blir det fredags myyyys...

Citat: Nunc Aut Nuncuam!
puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar