Välkommen!

Välkommen!

tisdag 26 januari 2010

Tisdagen.. eh.. mmm..

den e väl så där... Jag mår inte riktigt hundra om jag ska vara ärlig.. Vet inte om det e förkylning på g eller om det e mer känslomässigt..

Tur att man inte förstår hur vissa tänker men en sak har jag märkt.. äpplet faller inte långt från trädet iaf.. ;)

Jag är så glad att jag är en del av Jonas familj, hans mor sanna, pappa owe, bröderna Nicklas och Mats å deras respektiven.. Till vissa från andra som aldrig kommer att vara en del av dom igen..pga sitt otrevliga och omogna beteende. Jag längtar till spanien då vi alla ska umgås och i sommar när vi ännu en gång ska ha lite poolparty å spöa grabbarna i poolvolley:) the girlpower! Tjejera mot killarna igen.. Och vi slår dom trots att dom fuskar.. och några sommar kvällar sitter vi å lirar gitarr,sjunger och äter å dricker gott..Som vi alltid brukar göra är det inte hos nicke så e det hos mor eller far..Myyyys!

Igår kväll skulle jag å jonas mysa i sängen med film i sängen å sånt.. Fan va tråkig jag måste vara.. Jag somna..hehe.. Men när jag får springa upp på natten,få My att somna igen. Kliva upp kl 0500 på morgonen å ta bilen till jobbet.. Jisses, då blir jag trött..Helst av allt skulle jag bara vilja ligga kvar å mysa.. Men sen e ju jonas väldigt gos sjuk så han ska då ibland(ganska ofta) ligga såååå nära å sova å snosa en på kinden som ett litet barn.. Kan bli lite fööör varmt.. Å då kan jag itne sova så bra..:)Vilket sker väldigt ofta..hehe.. Men det e min GOSKNÖL d:)
Tänk er en varm sommarnatt, fuktig luft i sovrummet trotts öppet fönster, en ännu varmare person (en kamin)vid er sida som ska ligga "i"en ;) och man själv tar täcket mellan benen för det e så varmt.. Man blir liksom duschblöt i svett.. lakanet slickat runt kroppen som en virad cigarr.. då förstår ni mitt dilemma.. Ska jag mysa vidare? ska jag kliva ur sängen å lufta min sida som e helt blöt.. hmmm..

Men tillbaka till sängen nu då.. Sista gången jag väcktes av My så väckte jag Jonas. Men det slutade med att han "orkade" inte hålla på så han kom in med My till vår säng.. Hon e väldigt lik sin far.. Så nära som möjligt och helst på en.. Jätte charmigt tycker kanske ni men tro mig... sååå charmigt e det inte.Nu menar jag inte att jag avskyr att jonas å min yngsta dotter ligger super nära,men kan bli jobbigt i längden.Någon gång ibland går det bra.. Till en början kanske men sen när hon inser att hon kan busa istället för att sova.. kl 03 på natten å man ska upp 05. Då blir det inte kul längre..


Mamma behöver sin sömn och pappa behöver den oxå..ler..För att vi inte ska va så irriterade varje dag..

Idag på jobbet så har jag haft det kanon.. Ska lägga ut lite bilder sen så får ni se mina underbara arbetskamrater.. Super snälla e dom å sååå bra.. Puss på er allihopa!

Jag har haft väldans tur med mina arbetskamrater på dom andra jobben oxå. Både här i sthlm å i gävle. Men dessa e bara BÄST! Lägger nog inte in foto på alla men några iallfall. Men det får bli på måndag..Några vill fixa till sig innan;) hihi.. Sen e alla inte här.. En är på jordenrunt resa med damen sin(kommer hem i mars) å en i thiland med sin familj.Men han kommer på måndag.. Sen har några gått för dagen.. Vissa tycker inte om å va med på kort å det respekterar jag. Man ska fråga först..

Om någon undrar varför jag gör det, så e jag så glad att ha dom som arbetskamrater..

Lite synd va det idag iallafall. Skulle följt med in till stan å träffad Magnus å hazel.. tagit en fika å klappat hazels mage igen(hon väntar ju andra nu).. Men det blev bara Jonas å My som åkte in för jag jobba.. Lite tråkigt..Men det blir annat i sommar. Det e dom mest underbara människor jonas ha kunnat haft i sitt liv i USA. Så jordnära,ärliga och snälla. Han ska va riktigt tacksam för sånna vänner. Sånna växer inte på träd. Båda va bjudna med på både jonas 30 års fest och på vårat dop,med sina respektive. Magnus å hans dam kunde inte på festen men på dopet kom dom vilket va super kul.Trots att jag va så stressad på dopet.. Men jag hann prata med damen hans på dopet vilket va väldigt trevligt. Vilket underbart par..Massa kärlek..Å massa harmoni.. Dom två lever i nuet.. Underbart.. Det gäller även Hazel å Pär..

Just nu så har jag kommit hem från jobbet.. lyssna..........nä, ingenting.. heeeelt tyst.. Jag sitter i soffan å bara njuter av tystnaden...passar på att meditera lite.. Innan det blir fullt hus igen.. Träning idag.. spinning.. har en jävla reservplats igen.. blir så trött.. får jag den inte får jag väl ta ett annat pass..

Men nu ska jag åter gå till min tystnad och så får vi höras imorgon igen..

Citat: Adversus Solem Ne Loquitor!



PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar