Välkommen!

Välkommen!

fredag 8 januari 2010

Vilken dag....

Den började ju sådär... Va bra tills Gabbi vaknade. Shit den ungen kan sega på morronen.. Bara för att hon kan.. ler.. Hon får ju morsan ur spinn iallafall. Direkt.. Blir stressad av att bara stå i hennes rum när jag vet att My ska fixas till, matas, göra frukost till Gabbi, dom ska klä på sig.mmm, Å allt på 30 min. Nae, det funkar liksom inte för mig.

Så då kom räddaren i nöden..ler.. Viskar: jag kör henne. Fixa My du. Vad skulle jag göra utan min Jonas. Det värsta jag vet e att stressa iväg på morgonen. Finns fan inge värre. Hela dagen blir rubbad för mig då. Älskar att sitta å njuta av tystnaden och mysa lugnt med min frukost eller ligga å mysa å dra mig i sängen.
Men jag beslutade mig för att ta en prommis iallafall, det blev 45 min i det kalla men vackra vädret.

Nu börjar jag sakna spanien.. Där klev jag upp extra tidigt bara för att få den stunden på morgonen. där va det helt underbart..Ni måste ju hålla med om att det e fint där.


Får se om det blir en liten tripp dit i sommar.. eller till hösten.

Lite musik snack.. Jag brukar inte fastna för typ Alicia Keys eller Rihanna. Men Rihannas låt Russian roulette e fan grym.. Jäkla stark låt.. Man känner igen sig lite i den pga gamla förhållanden å så..Lika med L.Lewis- Happy. Men dom tre kan vara lite skrikiga när dom sjunger. Lite drama qweens. Gillar det inte.. Visst dom har säkert jätte bra röster. Stort register jadda jadda. Men för mina öron låter det fan inte så bra. Kan gilla deras texter och dom förmedlar med bra känsla men mer är det inte.




Lika så med Pink men hon e ju en på en miljon. Hon e fan helt underbar. Henne gillar jag styggt. Hon e sexig, snygg, låter bra, förmedlar och har bra texter och musik lika med Anouk,Anastacia.Finns säkert fler brudar som e bra.


Men jag har ju inte pluggat på någon jäkla musikskola så vad vet ja. Men oavsätt om man pluggat på musikskola behöver man ju inte hålla sig inom den jävla ramen hela tiden. Å säga så får man spela å så får man inte spela, så ska man sjunga å så ska man inte sjunga. Ledsen å säga det men om ni vore proffs varför är ni inte större!!?? Än vad ni är. Jag har fruktansvärt många musiker runt mig, hade före jag träffa jonas och även nu när jag har jonas. Men något dom har gemensamt e nog fan deras jäkla principer. GÅ UTANFÖR RAMARNA!



Jag älskar verkligen när Jonas sitter eller står med gitarren å bara klinkar. Plötsligt så är det en super fin melodi där som kan bli något. Varje gång säger jag åt honom att spela in det. Vilket han gör. Men enligt honom låter det inte bra, spelar fel eller så passar det inte hans band. Va fan!! Ge mig då! Så ska jag göra en hit både med text å musik..ler.. Ja, nu tänker ni säkert. Hon tror det e så jäkla lätt! Nä, det har jag inte sagt. Men det är en början?! Har jag fel. Jag vill inte låta som någon annan men inte heller låta illa. Man kan ha lite spår av sina idoler i sina låtar men man ska inte bli drama qweenså copycats. Så fort det händer nå i sitt liv så ska man skriva eller sjunga om det.. Fattar inte riktigt grejen.. Det jag kan förstå e att man vill förmedla sina känslor för det kan va lättare å göra det. Men att tala om för hela världen vilket svin han/hon är eller saknad efter någon som man kan träffa å tala om. Eh, det förstår jag inte. Samma sak e att skicka ett sms till någon som sitter bredvid. Skriver älskar dig! När man kan säga det till personen istället.

Nu gör ju inte jag å Jonas det för vi säger det typ varje dag, flera gånger.. ler. Men ibland kanske det inte räcker. DÅ kan jag använda musiken. Men det gör jag till honom eller någon jag tycker om. Men då gör jag det personligen till dom först eller om jag vill överaska. Däremot förstår jag att man vill tala om för världen hur jävla besviken å ledsen man e eller hur mkt man älskar någon. eh, jag vet inte. Säkert bara jag.. Nu kommer säkert masor med folk missförstå mig.. Men de skiter jag i. Har ni nå å säga får ni väl frågasätta. Så kan jag förklara va jag menar... Men jag som person e nog mer för dansen än jag e för att sjunga. Sjunga har jag gjort sen jag va liten men mest på skojsätt. Lite teater har jag ju oxå hållt på med. Men att stå på scen.. NEJ, inte min grej e för skraj för det. Iallafall att sjunga för andra. men jag försöker lära mig.


Däremot tycker jag det e jäkligt tufft att man vågar stå på scen å sjunga. Det e cool tycker ja. Eftersom jag inte själv vågar. ler.. Men nog om det nu...





















Gabbi har en tjej kompis från klassen som heter Esther hemma hos oss. Hon ska sova över. Äter lite tacos och sedan blir det film mys med gott att äta å dricka.


Ska bli så kul.....Börjar jobba på måndag..Längtar..40% till april sedan upp till 100%. Saknar verkligen jobbet å jobbar kompisarna. Jag har haft sådan tur att ha så bra kollegor och chef. Fan dom bästa jag haft. Hade en chef på förra jobbet oxå som va toppen. Lika kollegorna där oxå, va bra. Jag har haft jätte tur när jag flyttat till sthlm. Alla sa att stockholmarna va dryga, tråkiga bessevissar. Men alla e ju inte det.Visst det finns många men e det några som e inskränkta så är det småstadsbor. Även jag va det förr. Men inte nu längre. Sthlmarna är tuffa och väldigt bestämda. Det gillar jag. Dom vet vad dom vill å säger det.

Citat: Ad Valorem!


Puss Puss

4 kommentarer:

  1. Spännande... Jag skulle vilja höra dig göra nån slags musik.. Vet du ens vad en skala är?

    SvaraRadera
  2. Hej anonym.. lite roligt att du e anonym..Jag förstod nästan att dom som skulle komentera detta, skulle va det. Vet inte om jag klev dig på tårna med det jag sa om musiken eller va det skolan;).. verkade nästan som d. Och ja, jag vet vad en skala är. Men måste man veta det? och varför?Jag känner ganska många som inte vet det å ändå kan spela instrument,sjunga och så.. Jag håller på med en cover nu som du kan vara kritiker på sen om du vill:) Skule va kul å höra va just du har att säga om den..Ler...puss å kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen...visste inte att man kunde vara annat än anonym.. Det jag menade var att om det nu var så enkelt att skriva hitlåtar..varför gör inte alla det? Det är rätt ignorant att hålla på som du gör...det var bara det.. vi får hoppas att du får lite mer ödmjukhet när du lärt dig en hel sång..

    SvaraRadera
  4. Emma:Alla kanske skriver men inte gör nå mer med det... Vilket jag tycker är synd. För jag veeet att det finns hitlåtar som ligger men det görs inge mer för att man tror inte det är nå speciellt. Om man inte chansar så vet man ju inte.. Det va det jag mena.. Det finns alltid sånna som inte gillar vad man skriver eller gör..men om man skulle sluta bara för att någon säger nå negativt så blir det ingen musik alls.. Jag e ledsen att säga det men du vet inte vad jag kan å inte kan.ödmjuk är jag som person mer än du någonsin kan ana så att komma med angrep mot min personlighet, tycker jag inte passar här. Om du inte gillar det så besök inte min blogg:).. Men alla har sina synpunkter.. Å det är därför jag publicerar dina åsikter här.. Det gör jag med allas.. Oavsätt om det är bra eller dåligt som sägs eller skrivs.. Så jag e ledsen att du tagit det på det sättet som du gjort...Och vad menar du med en hel sång?? Jag kan flera sånger..Menar du spela då eller? Jag har bara spelat instrument ett litet tag men bara för att jag inte kan spela en hel sång på gitarr själv, betyder det inte att jag inte kan nå inom musiken..Jag e inte heller ignorant. Jag är ärlig å säger va jag tycker. Lika som du gör nu. Du väljer själv å jag e tacksam för att du skrev in ditt namn om det nu e ditt rätta:) Men ser tydligt att du bara läst å hakat upp dig på några enstaka meningar jag skrivit i detta inlägg och inte läst andra inlägg. Ha en bra dag..:) puss å kram

    SvaraRadera