Välkommen!

Välkommen!

torsdag 20 maj 2010

En fråga från min dotter..

Vi sitter i bilen och är påväg till en släktträff...När våran dotter frågar från tomma intet.. Hon sitter i fram med Jonas jag å My sitter i bak.Detta va då förra veckan tror jag.


Gabbi: Varför är Jesus så speciell?
Jonas: Jaa, säg det. Å skrattar lite.Varför undrar du det?
Gabbi: Vi läser lite ur bibeln i skolan och det står bara om honom där.
Och alla högtider handlar om honom i almenackan.Jag förstår inte varför han är så speciell...Hon är tyst ett tag å säger sedan.. Han är ju bara en vanlig gubbe fast med klänning.


Jag kan inte hålla mig å börjar skratta lite i bak. Hon säger Vadååå?? Han e ju det juh!


Vilka underbara funderingar barn har igentligen:)



En annan gång så hände detta:


Hon va väl fem år eller nå.. Jag å Jonas hade precis börjat dejtat. Jag är hemma i Gävle. Vi åker med Min lillebror Pierre och hans dam. Jag och Gabbi sitter bak i bilen..


Några dagar tidigare så hade hon frågat mig hur det kommer sig att inte alla i sverige inte talar svenska. Jag förklarar då att man kan komma från olika land å ser då inte likadana ut,fast vi är exakt lika dana inuti. Hon är nöjd med svaret och går ut å leker.

Tillbaka till bilen...

Vi sitter å pratar musiken tystnar, tror att pierre byter skiva eller låt.Gabbi sitter tyst å tittar ut genom fönstret, plötsligt utbryter hon.. Men kolla..vadå?! säger vi alla.. Dom där kommer då INTE från sverige..Hur vet du det säger jag... Men titta mamma dom är ju svarta... Jag rodnar då jag märker när jag tittar ut att det går tre afrikaner vid sidan av bilen,dom stirrar lite surt på mig i bak. Fönstret är öppet och dom har hört allt. Men vi börjar tokskratta så vi får kramp i magen. Fy vad underbart.Barn är ju så ärliga,raka och har inga hämningar alls.:)

Ha en underbar kväll nu alla mina.

PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar