Välkommen!

Välkommen!

söndag 5 september 2010

Tjejmilen..2010

Den lilla tjejmilen ska min underbart duktiga dotter springa idag:) Men tyvärr blir jag hemma.. Hostar för mycket.. Jona sa åt mig på skarpen imorse att jag stannar hemma hela dagen:) Han är för go.. Älskar honom så mycket!
Igår gick Jonas och Gabbi på bio.. Toystory 3D. Den va rolig å lite sorglig samtidigt sa Gabbi..
Jag har även slutat att röka..igen.. Men den här gången ska det hålla.. Känner att jag dödar min egna kropp.. Det är aldrig bra. Vet inte riktigt varför jag började igen.. Passar på att sluta nu när jag är sjuk.. Kan ju inte röka nu ändå:)
Det finns bara fördelar med att INTE röka.. Jag önskar att fler bloggare kunde gå ut med nackdelarna om rökning så fler än jag blir motiverade att sluta.. Ibland behöver man lite pepptalk.. :)
Jag vet att man luktar äcklig gammal askkopp och att huden blir gråblek, mer då..?? ler.
Nä nu ska jag äta min frukost som består av en smörgås och en varm kopp te. sen ska jag ladda för en ny vecka..med Powerwalks och rökfrihet:) Om kroppen tillåter mig:)

PUSS PUSS

2 kommentarer:

  1. SKITBRA att du slutar Katja!!! Tänk på My och Gabbi, inte vill du att de ska röka om några år? Gör man det själv så bevisar man inte för barnen att det är fel även om man säger det. Och för hälsans skull, varje gång du är sugen - tänk på hur onyttigt det är för insidan, hur du verkligen matar sin kropp med ENBART farliga substanser. Nej, rökning för absolut ingenting bra med sig alls. Du klarar dig utan gift!!! Pusspuss

    SvaraRadera
  2. Det är säkert sjukt tungt att sluta röka men du kommer få bättre syreupptagnibgsförmåga och då bättre kondition. Bara en av fördelarna! Lycka till!!! /C.

    SvaraRadera