Välkommen!

Välkommen!

torsdag 9 september 2010

Gospel kören..

Som ni alla vet så älskar jag att sjunga.. Jag säger inte att jag är bäst! För det är jag inte men jag anser mig bra iallafall. och jag tycker det är roligt:) Det är huvudsaken.

Jo, iallafall.. Har ju letat efter en kör att börja i men inte hittat någon.. Men så i helgen så föll jag in på en sida av ren slump(mening). Vilket jag tyckte verkade intressant så jag mailade fyra av 6 körer och en svarade i måndags. Igår va jag för första gången på körträff.

MEN FY FAN VA KUL DET VA!!!!!!

Jag har inte haft så roligt på länge. Så nu är jag medlem i en gospelkör här i Å-berga,Glorius gospel choir. Jag har en Alt stämma. Tror jag faktiskt ligger mittimellan alt och tenor.. Ja ja, men kul är det.. Grejen är ju den att jag kom in i hetluften direkt. Onsdag är det mässa då ska vi sjunga. Så jag måste lära mig två låtar.. Har ingen aning om hur melodin går.. Kommer inte ihåg. Den 17-20 körläger Norrtälje, söndagen den 20 september sjunga i kyrka vid en sinnesrogudstjänst. Då jag ska ha lärt mig fem låtar:) I LOVE IT!!! Men hjälp mig! kan inte någon av dom än, ingen av låtarna har jag hört förr. Detta blir skoj..

Jo, så när jag kom hem igår.. va jag så lycklig så jag strålade av glädje..pga att jag äntligen hittat en kör. jag va så uppspelt å glad att jag berättade lite för Jonas, det slutade med att min glädje smittade av sig.(tror Jonas såg hur lycklig sång och musik gör mig nu). Ni vet ju hur en äkta gospelkör låter och är. Mycket känsla,inlevelse, för mig även mörkhyade stora kvinnor.. Tänk er Goldberg.. ja den lyckan hade jag när jag berättade för Jonas.:) Så när vi skulle lägga oss igår så började han nynna på massa gospel låtar.. å jag hängde på ..bara att vi började toka oss med handrörelser, inlevelser å sånt.. hahahaha.. Så kul..så jag kan säga att vi somna med varsit leende igår:) hehe.. Tänk va sång, musik,dans och skratt kan göra människor lyckliga!!

Älskar dig Jonas!

PUSS PUSS alla där ute. Hoppas att ni oxå är lyckliga! Om inte, gör något som får er lyckliga eller skratta!! Det är underbart...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt!! Att sjunga Gospel är verkligen galet roligt!! Om du vill lyssna på några grymma gospelartister, testa Kirk Franklin, Yolanda Adams, Fred Hammond och för lite mer poppig Gospel, gruppen MaryMary.
    Man blir bara så glad!!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Camilla! Det ska jag verkligen göra... Man blir verkligen lycklig av att lyssna på sådan glad musik.. Mycket kristet, men jag glömmer alltid bort att det är väldigt kristen musik.. Men det gör inget tycker jag:D

    Stor Kram!

    SvaraRadera