Välkommen!

Välkommen!

onsdag 12 januari 2011

Dax för uppdatering:)

Träningen:

Går riktigt bra. Jag har slutat väga mig då jag bygger muskler. Som de flesta vet så väger musskler mer än fett. Jag har istället börjat använda måttband. Jag mätte hela min kropp för 6veckor sedan. I söndags kväll hade det gått 5 veckor. Jag tänkte bara kolla om det hänt något.. Men vilken överaskning det blev!! Över bröst,midja och stuss har jag tagit mått. Alltså ett mått för varje. På alla tre har jag minskat 5cm(15cm samanlagt), lår och överarmar 3cm vardera. Tror ni jag blev glad!! Nu vet jag att det jag gör fungerar. Så nu ska jag köra så här fram till våren sen ska jag ändra lite:) Mätnig om 5 veckor igen.

Mående:

Jag mår relativt bra. Det går upp å ner hela tiden. Men genom att jag går regelbundet på möten och har börjat i en 12 stegs grupp igen(sist va för 4 år sedan) som e helt brutalt bra. Ett gäng underbara damer:)
Nu kommer det upp sådant som jag har förträngt som barn. Ibland negativa saker men även positiva saker. Min sponsor är helt fantastisk. För det mesta känner jag mig harmonisk, lugn och säker i mig själv. Jag vet vad jag vill och kan. Jag måste inte!
Alla borde gå på möten. Det ger jätte mycket, på olika sätt. Om det tar 30 år att bli medberoende eller beroende av något spelar ingen roll vad så tar det ALDRIG mindre att bli "normal". Om man tror att man är frisk efter 3-6 år så kanske man ska stanna upp å fundera.
Att tro att man bara kan gå å leva efter 1-4 steg å strunta i de andra så ska man oxå fundera på hur det går ihop. Man kan inte göra de 12 stegen sen tro att man är klar..

Man ska inte dömma någon annan förrän man gjort något åt sina egna problem. Klart jag har dömmt människor förr, men inte efter deras personlighet utan efter deras handlingar. Jag försöker alltid se något positivt i varje människa, ibland kan det vara väldigt svårt.

Jobb:

Har ett perfekt arbete. Kan man ha det så här bra.YES I CAN! hehe..

Familj:

Har en helt underbar familj. Min sambo som alltid finns där när jag behöver det. Lyssnar, talar, älskar och bara skämmer bort mig. Och jag finns där för honom när han behöver det.Vi två i ett helt underbart och fantastikt samspel. Vi kompleterar varann perfekt. He is the ONE!
Det är skönt att ha ett förhållande utan svartsjuka och där man kan lita på varann. Där det finns egna intressen så man inte går upp i varann för mycket. Så man hinner sakna varann:)
Två underbara tjejer som betyder allt för mig. Utan dom e jag inte hel. Jag är så tacksam för att jag har det jag har. Tacksam för alla mina gamla vänner och nya vänner.

Livet:

Älskar verkligen livet, möjligheterna, drömmarna, lyckan att få vara del av det.

Tack!
Och en puss till er alla!

2 kommentarer:

  1. Det låter härligt och som att du verkligen är inne i en bra spiral! Njut och ta vara på det!!!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. låter härligt det! :-) ja nu är det fan på tiden att man blir lite fit for fight känner jag. så man slipper gömma sig i vassen i sommar, haha. Men på söndag blir det brunch och då ska vi äta som aldrig förr hörru!


    puss på dig!

    SvaraRadera