Välkommen!

Välkommen!

måndag 5 juli 2010

Hänt i helgen..

Började med att planera för hur altanen skulle vara. Vart stolpar skulle stå och vart bjälkar skulle vara. Summan på vad allt kommer att kosta. Detta gjorde jag och jonas på fredag kväll. Med en kall öl och pra tv.ler..

Lördagen åkte Jonas och köpte allt material efter massa strul med bil,gps ja diverse saker.. Men allt material är hemma och vi är i full gång med att bygga våran efterlängtade altan.. Nu börjar man äntligen se något som ska stå färdigt.


Blev ganska mycket gjort på lördagen. Jag och Jonas är ett grymt team när det gäller byggande.

Vi rockar helt enkelt! Men det gör vi i det mesta:)

Tro det eller ej så är jag en byggledare/projekterare från början så det hjälper väldigt mycket. Kan ju det här med att planera och projektera ett bygge. Från första skruv till sista skruv.

Nu är allt på plats förrutom själva trallen, men det tar vi idag. Jag ska bara mäta ut vart hål ska vara för stuprännan sen är det bara att lägga på resterande av trallen.

Hoppas bara vädret håller i sig.
Vad har jag gjort idag: Jo, började med att lämna tjejerna på fritids sen tog jag en lång PW. Passade på när jag ändå hade träningskläderna på mig. :)

Just nu tar jag det lite lugnt men ska strax ringa runt lite å göra några ärenden. Sen fortsätta på baksidan. Bära bort lite stenplattor som legat där trallen ska va.. Vi slapp som tur va att ta bort alla men det blev väl en så där 15 plattor som blev borttagna. Dom är ju inte lätta direkt.. Men jag ser det som träning...hahaha


Puss puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar