Välkommen!

Välkommen!

onsdag 30 juni 2010

Jag bara måste!!!

Berätta en sak idag som hände när jag va påväg hem från stan.
Alla står vid en station pga att det va signalfel på roslagsbanan. Jag ser en mamma med barnvagn och hennes lilla tjej.Hon kan inte vara mer än 3 år. Flickan står å tittar ner på spåret..Jag ser att hon ser sååå fundersam ut. Mamman fipplar med sin mobil.

Flickan till mamman:

Mamma.??!
inget svar...
Mamma??!
inget svar...
Mamma???, hon rycker mamman i ärmen.. Konstigt säger hon..

Mamman svarar: Va är det som är konstigt,hjärtat..
Flickan: Brukar tågen åka där?.
Mamman: ja, det brukar dom.Det är tågens väg.
Flickan är tyst en stund sedan säger hon:
Mamma?
Mamman: ja, hjärtat.
Flickan: är det där tågens bajs?
Mamman ler å säger: Vilket då menar du? Menar du stenarna?
Flickan: ja, är det tågens bajs?
Mamman ser upp på mig å ser att jag ler stort..
Mamman: sätter sig på huk å förklarar att det är tågens väg å att man absolut inte får gå ner dit. Hon säger oxå att stenarna är bruna för att tåget som brukar åka där är såå smutsiga.
Flickan ler å säger: jaha, jag trodde det va bajs.Hon skuttar iväg mot kuren å små busar med mamman..

Helt underbart att lyssna på..

Gud va jag älskar barnens spontanitet...

PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar