Välkommen!

Välkommen!

tisdag 28 december 2010

Ett foto med min nya kamera som jag fick av min älskling! Men jag ska köpa lite tillbehör till den bara, som extra blixt, olika linser, blåttfilter ja lite allt möjligt. sen ska jag börja fota ordentligt. Jag har saknat att kunna ta foton från själen...:)


Jag är en fotograf som verkligen avskyr när man retuscherar bilder av olika slag. Lägga på massa effekter.Det är en sak att göra en bild svartvit men att göra bilden så kallad "felfri" Går inte hem hos mig. Man är inte född perfekt! Man är född unik!

Men sen beror det ju på vad man vill ha ut at bilden..Det ända gångerna jag kan tycka att det är ok att retuschera är om man gör det så det syns. Alltså då menar jag det överdrivna(alvöron, drakvingar etc.)

En bra fotograf behöver inte retuschera!!

puss puss

2 kommentarer:

  1. Nää nää! Fake it til you make it. Det är mitt motto!! :)
    Kul med ny kamera! Hoppas ni haft en fin jul!
    Kram C.

    SvaraRadera
  2. Vi har haft en väldigt mysig jul. Jag har dock varit tok sjuk under hela julen, men det e skönt att ha familjen nära när man e sjuk. Såg att du äntligen tillfrisknat. Skönt. Några bra tips om löparskor för plan mark? Jag ska köpa nya nu,terräng skor har jag inga problem att hitta, där har jag erfarenhet men inte planmark. Har börjat få ont i ena foten av de som jag har. Är nog på tiden att införskaffa sig nya nu till nästa år:)
    Kram!

    SvaraRadera