Välkommen!

Välkommen!

söndag 29 maj 2011

Ny design! Nytt innehåll!

Tänkte att jag skulle göra en lite ändring när det gäller min blogg. Skriva lite om det som varit i mitt liv och det som kommer och det viktigaste av allt! Nuet!
Jag ska göra vissa ändringar även i mitt liv. Se över vilka som verkligen bidrar med något som jag verkligen värdesätter. Ta bort alla människor som inte har en plats eller kommer att få en plats i mitt hjärta på ett ärligt och kärleksfullt sätt.
Göra min blogg till något som andra verkligen kan känna igen sig i eller kanske t.o.m se upp till eller som kanske kan ge någon extra glädje i livet.
Idag är idag imorgon är en ny dag. Allt är möjligt bara man lägger manken till.
Varför,"fake it til you make it" när man kan vara äkta och lyckas ändå?!
Har aldrig förstått det citatet riktigt, kommer nog aldrig göra. Jag dömmer inte heller dom som lever efter det. För det är många som gör det. Det få vara deras väg. Det är INTE min.
Jag kan inte stå framför en spegel å säga att jag är vacker om jag inte menar det, jag kan inte säga att jag älskar någon om jag inte gör det. Så enkelt är det.
Ja, så nu mina vänner kommer ni få se annat skrivande här i bloggen. Det är fortfarande mitt liv men mycket av det som varit som jag tänker dela med mig av.
Så se det som en underbar bok ni kommer att få följa;) med både tårar och skratt. Det som varit har varit men detta är mitt sätt att berätta vem jag är och varför jag är den jag är idag.
Tackvare många människor både på gott och ont. Jag hyser inget agg gentemot dessa människor idag men då det hände och något år efter gjorde jag det och vill inte heller att ni hyser agg mot dessa människor, efter det jag kommer att skriva om.
Alla gör vi fel. Det går att lära en gammal hund att sitta, bara att det tar lite längre tid!:)
Det går inte bryta sina mönster på ett år eller två om det tog 30 år att skapa felaktigt mönster.
Det tar minst lika länge.
Jag är inte bättre än andra jag är mig själv på bästa sätt jag kan vara jag.
Jag kommer aldrig att lägga mig på en nivå som kan trycka ner någon annan bara för att känna mig bättre än den personen inte heller ha förutfattade meningar om personer jag inte känner.
Jag tycker att innan man yttrar sig om någon annan, ska man ska städa upp framför sin egen dörr först.
Hoppas ni kommer gilla min "nya" blogg:)
PUSS PUSS och gonatt!!!

4 kommentarer:

  1. Vill bara säga att jag skriver ju om min sjukdom och det är riktigt bra "terapiarbete". Att man sedan kan hjälpa andra på vägen är en STOR bonus. Lycka till med nya bloggen! Kram

    SvaraRadera
  2. Men WHAAAAAAAAAAAAAT!?!?!
    Det är ju mitt favorit-uttryck!!! Men så är jag ju en Thug också...=)

    SvaraRadera
  3. Hehe.. Camilla.. jag vet att det är ett av dina uttryck.. många andra använder oxå men med fel syfte. och fel innebörd. Jag tycker det är ett starkt uttryck men inget just jag lever efter. Som sagt alla är vi skapta olika och har olika tankesätt och personligheter.Å bra är det! För om alla vore lika så skulle vi inte lära oss nya saker;)

    SvaraRadera
  4. True dat, true dat!
    Haha...jag blir verkligen mer och mer thug för varje dag som går.

    Jag ska nog slå till och skaffa mig guldtänder... så slipper jag fejka..hehe..
    Kram gumman!

    SvaraRadera