Välkommen!

Välkommen!

fredag 11 mars 2011

Bönens paradox!

Jag bad gud om styrka att kunna verka, men han gjorde mig svag för att kunna lära mig ödmjukt lyda..
Jag bad om hälsa för att göra större dåd, men jag fick ohälsa för att göra bättre dåd..
Jag bad om rikedom för att kunna bli lycklig, men fick fattigdom för att kunna bli vis..
Jag bad om makt för att få andras uppskattning men fick svaghet för att känna behov av gud..
Jag bad om allt som kunde göra livet rikt men fick livet åter för att kunna njuta av allt..
Jag fick inget av det jag bad om - men allt jag hade hoppats på trots allt blev mina outtalade böner besvarade och nu är jag, av alla, så rikt välsignad!

Det viktigaste är inte det som sägs utan det som inte sägs!!!

Puss och Gonatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar